lördag 8 januari 2011

Aj

Igår var en händelserik dag, vilket började med att min telefon väckte oss en kvart för tidigt...eller vänta nu så högt kan inte min telefon låta - Brandlarm! Upp och hoppa, upp med Sally ta med en ryggsäck med resedokument och kameran och sedan ut. Halvvägs ner till receptionen börjar vi möta folk som säger att det var falsklarm, mycke riktigt så säger de när vi kommer ner att någon misslyckats med att rosta bröd. Ok, nu var vi vakna.

Vi hade bestämt träff med min kompis Johan, som jag inte träffat på 20nånting år. Vi hade "hittat" varann igen tack vare Facebook och jag tänkte inte låta tillfället gå förbi när vi ny är i Sydney. Det var såklart kul att träffas igen och det var inte alls svårt att känna igen varann. Nån av oss hade sparat till långt hår och nån av oss hade nästan tappat allt. Vi åkte tillsammans med Johan man, Dale, till Coobee(?)beach och tog en brunch i solen. Solen är VARM här, den värmde upp staden till behagliga +36 grader skyllde det visa sig. Nåja precis efter frukost så var vi badsugna och havet lockade duktigt. Väl framme vid vattnet så tyckte Sally att det skulle bli skönare med lite solbad först, dessutom låg det maneter överallt så jag kan förstå att man låter bli. Jag tog ett snabbt dopp och sen hoppade vi in i bilen för att åka till Toronga Zoo!

... Läs mer i del 2 ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar