onsdag 5 januari 2011

Snart dags att ge sig av...

Imorgon, den 6/1, tidigt som pocker ska vi åka till flygplatsen och checka in väskorna för Sydney. Jag hoppas jag får med mig allt och att det inte väger för mycket och att jag inte glömt nåt och att...märks min packångest?

Det ska bli tråkigt att lämna The Eklövs (jmfr. The Osbornes), tre veckor med massor av upplevelser, lek, skoj, bil, mat, vin, läsk och timtams...Ok, jag kommer att tycka det ska bli skönt att slippa gräspollen. Sen ska det bli trevligt att träffa de nära och kära också.

Igår åkte vi ifrån Blenheim och bilresan tog oss via Hamner Springs. Det är ett bad/SPA ställe som är uppbyggt kring varma källor. Där fanns vattenrutschkanor och allt annat man kan tänka sig. En del runda bubbelpooler för vuxna och en del äggluktande varmvattenfrånunderjorden pooler. Vidare hem åkte vi via lite kalksten formationer och fantastiska vyer, men dessvärre har man blivit lite van. Vilken lyx att bara behöva åka 45min bort för att få se vackert, spännande, landskap. 45minuter från Stefanstorp ligger i och för sig både Helsingborg, Söderåsen och Tommelilla.

Väl hemma så var det TACO dags och lite film i soffan. Fredagsmys på en tisdagskväll. Hemma om en vecka, hm, känns knasigt.

3 kommentarer:

  1. Ok, då har vi packat, vägt, kastat, vägt, lämnat saker, vägt, lagt för postskickning, packat och vägt. Puh, var är packmästaren Hanna när man behöver henne? Ok, Sally tar en sista dusch och jag försöker varva ner...

    Har fått kontakt med Johan i Sydney och ska ta en bilsightseeingdag med honom, kul!

    Nästa blogg entry blir i Sydney (om de släpper in oss...).

    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Instruktionen var tämligen enkel - alla Sallys sommarkläder kan hon ändå inte ha när det väl blir sommar i Sverige, så om ni har för mycket när det börjar dra ihop sig kan ni lämna kvar lite kläder. A) hur svår var den instruktionen B) Hur i hela friden kan ni ha så mycket mer nu än när ni åkte. Jag såg att du packade ner 10 färgpatroner 10 påsar godis och flera kilo kaffe. Meningen var att du skulle lämna det hos Eklöfs!!
    Hoppas resan till Sydney gick bra. /hanna

    SvaraRadera
  3. Ok, tack. Sommarkläder åker. Det kanske är samma sak med mina? Jag tror husvaktspresenter väger en del kanske ska lämna de också....?

    Vi klarar oss tack vare familjen Eklövs postservice mm.

    Resan från Sydney borde inte va nåt problem då man måste ha på sig alla kläder vi har för att stå emot kylan hemmavid...

    SvaraRadera