fredag 7 januari 2011

Nyheter om Kiwis.

Det slog mig när jag och Sally besökte ett ställe i Christchurch som hade den utrotningshotade och skygga Kiwis fågeln(?) på utställning. Vad? Jo att just det paret lever i svensk tidszon, de simulerar natt på dagen och vise versa. Kanske ett perfekt jobb för svenskar som inte vill kiwifiera sig. Skötaren på stället verkade inte speciellt imponerad när jag berättade min upptäckt...

Men det var i ett annat land. Just nu är vi utmattade efter en hel dags stadsvandring och nya intryck i Sydney. Vi startade tidigt (dvs strax efter 8) med frukost på fiket mitt emot hotellet, sedan iväg till Sydney akvarium och gick i gångar under inhängnat havsvatten och kollat på hajar å alla möjliga coola fula fräna fiskar. Vi var typ smartast i stan för när vi kom ut så var kön lååååååååång för att komma in. Det nyckfulla vädret håller väl folk, inkl. oss, från stränderna.

En båtresa till Circular Quay gjorde att vi fick se både snyggobron och snyggeoprahuset från vattnet. Vi gick bort till snyggeoprahuset och tog de obligatoriska turistbilderna. Eftermiddagen fick bli lite shopping/stadsvandring innan Imaxföreställningen av Hubble 3D började. Imax e coolt. Dagens middag var på ett ställe som översatt betyder 'Kött och vin' ett ställe där både jag å Sally skulle bli nöjda.

Rolig dag med massor av intryck! Jag vet att jag kommer få intrycksabstinens (P.O.D - Post Oally Depression)när jag kommer hem, men det får man helt enkelt ta :P

Vad händer imorrn? - Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar